Arriba el 23è Mercat de Música Viva de Vic

Del 14 al 18 de setembre de 2011 Vic esdevindrà la capital de la música en directe en una edició marcada per les noves propostes d’un Mercat que, aprofitant més de 20 anys d’experiència, s’ajusta a les necessitats de les indústries culturals del segle XXI i dels seus creadors.

La primera gran novetat de l’edició d’enguany és el canvi en la direcció artística, que passa a ser responsabilitat de Marc Lloret, juntament amb dos assessors musicals, Maria Lladó i Oriol Roca. El fet que la direcció artística incorpori tres persones i, per tant, tres visions, fa que la programació tingui un punt de vista polièdric però sempre buscant la complementarietat de les propostes presentades.

Fruit d’aquesta nova direcció artística (i d’una anàlisi profunda de les necessitats del sector) aquest any el MMVV crea MVLab, un nou concepte que aglutina en diferents activitats tot allò que el professional del MMVV necessita:

D’una banda conferències, jornades de networking, speed dating, workshops o taules rodones, entre d’altres activitats, enfocades a enfortir els vincles professionals entre diferents agents culturals. També són importants per aprendre de les experiències de professionals de prestigi en un món en constant canvi però que ara mateix està experimentant les fortes sacsejades de la revolució tecnològica.

D’altra banda, en aquest desig clar i manifest del MMVV de convertir MVLab en el nucli essencial de la projecció nacional i internacional del Mercat, comptarà també amb un circuit programàtic de concerts que permetrà tastar adequadament aquella part de la programació que pot resultar més interessant des del punt de vista del programador.

Així, aquests circuits es convertiran en un full de ruta dissenyat pel Mercat per assegurar que cap professional es perdi aquell concert imprescindible segons les seves necessitats.

Però, com realitza MVLab aquesta selecció? La direcció artística ha fet una important tasca per seleccionar aquelles bandes que, per les seves propostes, són més interessants de cara als professionals però, a més, establint criteris clars que contribueixin a l’argumentació objectiva de la programació: identitat pròpia, trajectòria, solidesa de l’empresa de management, nou espectacle a presentar, risc artístic, capacitat de connectar amb el públic i un llarg etc.

Aquests circuits estan planificats per tal que sigui possible que els programadors presents al MVLab es puguin marcar un circuit de concerts que finalitzarà amb unes trobades amb mànagers o bookers interessats en oferir les seves propostes.

Amb totes aquestes novetats el Mercat de Música Viva de Vic assoleix el repte de convertir-se en el punt de trobada català, estatal i internacional per a professionals del món de la música, tot encarant aquesta edició amb l’objectiu d’estar a l’alçada de la feina feta durant aquests darrers 22 anys i mantenint el caràcter multiestilístic que l’ha convertit en un mercat únic a l’estat.

A més com cada any el Mercat comptarà amb una fira comercial amb més de 70 expositors que estaran oberts de dijous a dissabte de 11h a 19h30. Una fira que un cop més es convertirà en punt de trobada obligada per saber l’estat actual de la indùstria cultural. D’altra banda i, com cada any, l’organització no oblida que el Mercat s’ha convertit en una data assenyalada al calendari de la música en directe a Espanya, però sobretot a Catalunya, i per això es programaran els concerts de la plaça Major enfocats al gran públic que any rere any ha convertit el Mercat de Música Viva en un èxit de participació ciutadana.

Obviament l’organització del MMVV no vol oblidar associacios i entitats rel·lacionades amb el món de la música i que col·laboren activament per a portar a bon fí els ambiciossos objettius del Mercat: Arc, Asacc, Apecat, UMC o l’Institut de les Lletres Catalanes entre d’altres.

En aquesta mateixa linea també aquest any el Mercat tindrà espai per aquelles bandes més emergents que també tenen el seu propi espai a Vic del 14 al 18 de setembre. Aquests espai ,que son possibles gràcies a la col·laboració de Diversons, Sona 9 o Invictro, i com a tal son part intrínseca del MMVV: donar oportunitat de ser coneguts pels professionals del sector, però també pel gran públic, als grans talents musicals que en el futur seran els protagonistes dels grans escenaris nacionals.

Font: MMVV

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

  • Disseny web: Jose Medina Disseny gràfic: Lluís Bertrans http://lluisbertrans.blogspot.com/
%d bloggers like this: